تحميل
تحميل...
تحميل...
Loading...
Loading...

عن بندة


بدأت رحلة بنده من متجر صغير وسط مدينة الرياض حتى أصبحت أحد أكبر تجار التجزئة في المملكة.

في أواخر السبعينات من القرن الماضي تحديداً عام 1978 تم افتتاح أول أسواق بنده في مدينة الرياض؛ لتصبح أحد أهم التجار في قطاع البيع بالتجزئة في المملكة السعودية. في عام 1994، اندمجت شركة بنده مع شركة العزيزية لتصبح بمسمى العزيزية بنده المتحدة. وبعدها في عام 1998، استحوذت مجموعة صافولا، الشركة الغذائية الرائدة في مجال البيع بالتجزئة، على شركة العزيزية بنده المتحدة؛ لتُحدث قفزة في التوسع والنمو.

في عام 2001، حازت بنده على أكبر حصة تجارية في قطاع التجزئة السعودي وتحقيق رقماً قياسياً جديداً في جودة الأداء وتجاوزت خطة رأس المال المستهدف وهو 8 مليارات ريال سعودي.

ابحث عن وظائف من خيارات القائمة أدناه

جد وظيفة احلامك اليوم.

أنا مهتم ب

لماذا بنده خيارك الأول

 

التوزان بين العمل والحياة هو أهم سلوب ينبغي على كل موظف اتباعه ليحافظ على صحة حياته وسعادته وقوته ونشاطه للعمل. 

الاحتفاظ بالموظفين وولاءهم أمر مهم يقودنا إلى النجاح المشترك. لذلك، نعرب عن تقديرنا واحترامنا لموظفينا مقابل جهدهم من مزايا التوازن بين العمل والحياة. إضافةً إلى ذلك، يتم الإعلان عن موظفينا المتميزين بشكل منتظم من خلال مكافآت الأداء السنوية ومراجعات الأداء والتطوير الوظيفي التي تتم كل عام .

يحصل موظفوا بنده على مزايا إضافية مقابل العمل الإضافي، مواقع عمل، ساعات عمل مرنة، مهام مؤقتة، وكذلك يتم تقديم مزايا أخرى لموظفي بنده من ذوي الاحتياجات الخاص على أدائهم وجهدهم طوال العام.

لأننا نعلم ان نجاحنا يبدأ من موظفينا، نحن نقدم لهم حزمة شاملة من المزايا والحوافز

رؤية ورسالة بنده

ثقافة بيئة العمل

يعتمد نجاحنا على العمل الجماعي وسرعة الإنجاز لدى جميع أعضاء فريقنا، من المقر الرئيسي إلى كل موظف في فروعنا. نثق بكل فرد من أفرادنا ، ونؤمن بأن الجميع يستشعر المسؤولية نحو النجاح. نقدر تفاني منسوبينا وجهودهم في تنفيذ أنشطة الشركة كل يوم، نثني عليهم ونقوم بتشجيعهم ، ويحرص فريقنا على بناء علاقات تكامل وتضامن في بيئة عمل منظمة وممتعة، نكتسب ثقتنا ببعضنا من خلال التواصل والتعاون مع الجميع. بأذرع ممدودة وقلوب مفتوحة، نرحب بكل من سعى ليكون عضوا فاعلا في تحقيق أهداف شركتنا وتحقيق السمو والرفعة سواء كان موظفا أو عميلا أو موردا

مجتمعنا

مجتمع مهني متماسك نتطلع إلى خلق مجتمع من الشباب الواعد الذي يعكس قيم العمل في شركة بنده، بحيث يتميز كل فرد بالسمات العالية في التعامل على الصعيد الشخصي والعملي، ويملك تطلعات مهنية كبيرة وأحلام يسعى لتحقيقها. كل ذلك مرتكزاً على حرصنا على تسخير موظفينا في تقديم خدمة متميزة وفريدة لجميع عملائنا.

 

نجاحنا

فريق يتمتع بالولاء وشعور قوي بالانتماء
في بنده.. قصص النجاح مدفوعة بالإصرار بلا حدود في بيئة عمل تنافسية تُحفز على النجاح والإبداع وتدعم موظفيها في تطورهم الوظيفي والشخصي

قيمنا

1- المسؤولية نؤمن بأن الشغف مع المسؤولية هما الدافع نحو التميز و النجاح.
2- العناية بالعملاء في بنده نسعى الى رضاء عملائنا وسعادتهم هي غايتنا
3- العمل الجماعي نعلم ان نجاحنا يعتمد على العمل الجماعي و نؤمن بالثقة والتماسك في جميع الظروف
4- النزاهة نؤمن بأن نجاح أعمالنا يستند أساساً على نزاهتنا
5- سرعة الإنجاز
نؤمن بالمبادرة في سرعة انجاز المهام لضمان التميز والنجاح

موظفيننا

نعمل معًا، ننجز معًا، نكسب معًا..
تمتلك شركة بنده اليوم إحدى أكبر القوى العاملة في المملكة والشرق الأوسط، حيث يصل عدد موظفينا إلى أكثر من 18,000 موظفا في فروعنا ومراكز التوزيع والمكاتب حول المملكة. معايير اختيار الموظفين الخاصة بنا تعتمد على ثقافتنا والقيم الأساسية والمبادئ الخاصة بنا، ويتم اختيار الموظفين على أسس مهنية واحترافية، نسعى لاستقطاب من يؤمنون بالتدريب والتطوير ومن لديهم الدافع للإنتاج، المحبين للعمل ، والقادرون على التكيف في بيئة عمل محفزة على التواصل المفتوح و العمل الجماعي.

الوظائف المتوفرة

Picker.Operations - Ambient - KAEC DC (1)

رابغ

Picker will be responsible for all the picks assigned. He will work in close co-ordination with operators always being cooperative, productive and contributing to a pleasant workplace Picking the relevant orders from the active location by MHE Comparing the picking list and arrangement of quantity, pack, size & description. Fulfilling inspection report to assure the MHEs conditions. Handling & Palletizing Packs properly Working with inventory clerk, initiates action for damage of items in his assigned area Performs other duties assigned by the Supervisor/Team Leader or Line manager under their time frame

Business Intelligence Developer

جدة

Job Purpose : The Business Intelligence (BI) Developer’s role is to strategically design and implement BI software and systems, including integration with databases and data warehouses. This includes selecting, blueprinting, gathering requirements, designing, and rolling out BI reports and Dashboards to end users. The Business Intelligence Developer is also responsible for ensuring high levels of BI availability through support functions and in-depth testing.   Key Accountabilities: - Develop reports, dashboards, and other BI solutions to meet business requirements. - Applying business intelligence solutions to improve business processes. - Design and develop reporting solutions by leveraging ETL, data modeling, data visualization best practices to change data into business insights. - Will connect to different dimensions of data from the data warehouse and other sources and utilize OBIEE, Tableau and Power BI models and business logic to produce visualizations to meet reporting requirements. - Contribute to detailed reporting projects. - Will serve as liaison between data source teams and the business units to gather requirements and creation of analytical solutions, dashboards, and reports. - Must create database queries to effectively retrieve data from a variety of environments. - Analyst must implement effective data validation and ensure proper data quality. - Intelligently interpret business needs to gather and document required reporting & analytics requirements for data model creation across multiple business functions. - Design and manage data models in data warehouse platform to enable efficient data consolidation, validation and visualization. - Communicate new features, enhancements, and updates to user teams. Provide user support, training, documentation, and troubleshooting.

Head of Corporate Governance

المملكة العربية السعودية

Job Purpose To establish a clear governance & Authority framework which defines how the organization's Corporate Governance Documents are established, developed, reviewed, maintained, updated and approved as per Corporate Governance and regulatory requirements. Strategic Responsibilities - Develop the Corporate Governance Strategies that defines the business relationships that exist between company shareholders, management teams, the Board of directors, and all other key stakeholders. - Drive the administration of Delegation & Authority Metrics Frameworks across the organization to ensure levels of delegations and authorities are clearly communicated and adhered to. - Development of the Corporate Governance Systems and Frameworks e.g., QMS, policies and procedures. - Review the budget requirements of the overall Corporate Governance Function, and accordingly participate in the Department budget development. Functional Responsibilities Corporate Governance Policies and Processes - Establish the Corporate Governance Frameworks and manuals that are required for Panda Retail Company organization to operate sustainably, effectively, and consistently. - Ensure the Governance across the organization are in place by developing the departmental Policies, Guidelines and procedures that should be followed across and aligned with the Company goals, strategies, and good practices. - Establish Panda Code of Ethics and ensure that it is followed by Corporate and Business Units. - Develop and drive the administration of Delegation & Authority Metrics Frameworks across the organization to ensure levels of delegations and authorities are clearly communicated and adhered to. - Development and setting the proper controls and systems needed for oversight and monitoring of activities to ensure compliance and organization robustness. - Supports the management of Corporate Policy Framework for all entities including procedures for new or amended policies (with regular reviews and ensuring any changes are promptly incorporated into the relevant policies and procedures) with approval coordination. - Design effective deployment plans across the organization to ensure full implementation of the endorsed Governance frameworks, manuals, and systems. - Development of key activities that should be monitored within the framework that take into consideration risk, sustainability, economic/cost, and employee well-being. - Assist in the regular review of governance processes including analyzing existing processes, recommending, and implementing changes, documenting new processes and procedures to support compliance, continuous improvement, and innovative best practice in governance. - Conduct periodic review of the governance models of the business and recommend opportunities for improvement based on applicable leading practice and the changing environment. - Allies with Compliance and Risk departments to identify risks, challenges, and opportunities, and develop plans to be incorporated as necessary within the related manuals, systems, policies, and procedures. - Examine the Company adherence to the Delegation of Authority & Authority Matrix to assess business decisions controls. - Development of periodic reporting systems that is reliable and transparent across the Group. - Drive out special projects and assignments on an as need basis as part of the oversight function or as required by the Company. People Development and management - Develop and maintain effective professional working relationships with the business stockholders. - Developing and leading a high performing team, giving them the opportunities to be their best and by contributing to team efforts by accomplishing related results as needed. - Developing a succession plan that reviewed Periodically to ensure Business Continuity, People Development and Retaining Talents. Reporting: - Ensure that all divisional reports are prepared timely and accurately and meet Panda’s organizational requirements, in adherence to the company’s policies and quality standards. - Present annual and periodic reports at senior management meetings. Continuous Improvement: - Contribute to the identification of opportunities for continuous improvement of the Quality Assurance department systems, processes, and practices considering international best practices, improvement of business processes and cost optimization. Health, Safety and Environment: - Ensure compliance to all relevant quality, health, safety, and environmental management policies, procedures, and controls across the Quality Assurance department to guarantee employee and assets safety, legislative compliance, and a responsible environmental attitude.