تحميل
تحميل...
تحميل...
Loading...
Loading...

عن بندة


بدأت رحلة بنده من متجر صغير وسط مدينة الرياض حتى أصبحت أحد أكبر تجار التجزئة في المملكة.

في أواخر السبعينات من القرن الماضي تحديداً عام 1978 تم افتتاح أول أسواق بنده في مدينة الرياض؛ لتصبح أحد أهم التجار في قطاع البيع بالتجزئة في المملكة السعودية. في عام 1994، اندمجت شركة بنده مع شركة العزيزية لتصبح بمسمى العزيزية بنده المتحدة. وبعدها في عام 1998، استحوذت مجموعة صافولا، الشركة الغذائية الرائدة في مجال البيع بالتجزئة، على شركة العزيزية بنده المتحدة؛ لتُحدث قفزة في التوسع والنمو.

في عام 2001، حازت بنده على أكبر حصة تجارية في قطاع التجزئة السعودي وتحقيق رقماً قياسياً جديداً في جودة الأداء وتجاوزت خطة رأس المال المستهدف وهو 8 مليارات ريال سعودي.

ابحث عن وظائف من خيارات القائمة أدناه

جد وظيفة احلامك اليوم.

أنا مهتم ب

لماذا بنده خيارك الأول

 

التوزان بين العمل والحياة هو أهم سلوب ينبغي على كل موظف اتباعه ليحافظ على صحة حياته وسعادته وقوته ونشاطه للعمل. 

الاحتفاظ بالموظفين وولاءهم أمر مهم يقودنا إلى النجاح المشترك. لذلك، نعرب عن تقديرنا واحترامنا لموظفينا مقابل جهدهم من مزايا التوازن بين العمل والحياة. إضافةً إلى ذلك، يتم الإعلان عن موظفينا المتميزين بشكل منتظم من خلال مكافآت الأداء السنوية ومراجعات الأداء والتطوير الوظيفي التي تتم كل عام .

يحصل موظفوا بنده على مزايا إضافية مقابل العمل الإضافي، مواقع عمل، ساعات عمل مرنة، مهام مؤقتة، وكذلك يتم تقديم مزايا أخرى لموظفي بنده من ذوي الاحتياجات الخاص على أدائهم وجهدهم طوال العام.

لأننا نعلم ان نجاحنا يبدأ من موظفينا، نحن نقدم لهم حزمة شاملة من المزايا والحوافز

رؤية ورسالة بنده

ثقافة بيئة العمل

يعتمد نجاحنا على العمل الجماعي وسرعة الإنجاز لدى جميع أعضاء فريقنا، من المقر الرئيسي إلى كل موظف في فروعنا. نثق بكل فرد من أفرادنا ، ونؤمن بأن الجميع يستشعر المسؤولية نحو النجاح. نقدر تفاني منسوبينا وجهودهم في تنفيذ أنشطة الشركة كل يوم، نثني عليهم ونقوم بتشجيعهم ، ويحرص فريقنا على بناء علاقات تكامل وتضامن في بيئة عمل منظمة وممتعة، نكتسب ثقتنا ببعضنا من خلال التواصل والتعاون مع الجميع. بأذرع ممدودة وقلوب مفتوحة، نرحب بكل من سعى ليكون عضوا فاعلا في تحقيق أهداف شركتنا وتحقيق السمو والرفعة سواء كان موظفا أو عميلا أو موردا

مجتمعنا

مجتمع مهني متماسك نتطلع إلى خلق مجتمع من الشباب الواعد الذي يعكس قيم العمل في شركة بنده، بحيث يتميز كل فرد بالسمات العالية في التعامل على الصعيد الشخصي والعملي، ويملك تطلعات مهنية كبيرة وأحلام يسعى لتحقيقها. كل ذلك مرتكزاً على حرصنا على تسخير موظفينا في تقديم خدمة متميزة وفريدة لجميع عملائنا.

 

نجاحنا

فريق يتمتع بالولاء وشعور قوي بالانتماء
في بنده.. قصص النجاح مدفوعة بالإصرار بلا حدود في بيئة عمل تنافسية تُحفز على النجاح والإبداع وتدعم موظفيها في تطورهم الوظيفي والشخصي

قيمنا

1- المسؤولية نؤمن بأن الشغف مع المسؤولية هما الدافع نحو التميز و النجاح.
2- العناية بالعملاء في بنده نسعى الى رضاء عملائنا وسعادتهم هي غايتنا
3- العمل الجماعي نعلم ان نجاحنا يعتمد على العمل الجماعي و نؤمن بالثقة والتماسك في جميع الظروف
4- النزاهة نؤمن بأن نجاح أعمالنا يستند أساساً على نزاهتنا
5- سرعة الإنجاز
نؤمن بالمبادرة في سرعة انجاز المهام لضمان التميز والنجاح

موظفيننا

نعمل معًا، ننجز معًا، نكسب معًا..
تمتلك شركة بنده اليوم إحدى أكبر القوى العاملة في المملكة والشرق الأوسط، حيث يصل عدد موظفينا إلى أكثر من 18,000 موظفا في فروعنا ومراكز التوزيع والمكاتب حول المملكة. معايير اختيار الموظفين الخاصة بنا تعتمد على ثقافتنا والقيم الأساسية والمبادئ الخاصة بنا، ويتم اختيار الموظفين على أسس مهنية واحترافية، نسعى لاستقطاب من يؤمنون بالتدريب والتطوير ومن لديهم الدافع للإنتاج، المحبين للعمل ، والقادرون على التكيف في بيئة عمل محفزة على التواصل المفتوح و العمل الجماعي.

الوظائف المتوفرة

Facility Manager

المملكة العربية السعودية

Job Purpose: Directs and manages the responsibility for general building management, industrial refrigeration, contracts, and project management. Ensuring that the building meets the requirements of all the people working there.   Functional Accountabilities: • Consumables record keeping, consumption, control, equipment (MHE, Office appliances). Health and safety and environmental (HSE), Personal protective equipment (PPE), warehouse movable asset management (WMA). • Ensure accurate and consistent records keeping by the facility team • Record keeping of Special vendor's WMA and billing. • Maintaining Roll cages, crates, and totes washing machine utilization. • Suppling all WMA to the operations teams in a consistent and timely manner. • Reviewing and monitoring performances of all external contractors • Working with GR and government agencies to ensure the building is regulated as per the law • Close coordination with the Corporate Purchase team to ensure all POs are executed in a timely manner • Initiating cost-cutting initiatives to minimize expenses.

Supply Chain Excellence Manager

جدة

Job Purpose Lead end-to-end process of continuous improvement across all supply chain functions, which includes: - Initiation, alignment, documentation and monitoring of all supply chain standard operating procedures, including cross-functional SOPs. - Managing supply chain internal and cross-functional projects. - Standardization of business activities across all supply chain functions and eliminating non-value-adding steps  - Key Accountabilities: - Lead the cross-functional alignment to agree on supply chain targeted processes and create a full year plan before the beginning of each year. - Validate the captured details of each process’s activities, process map and drafted SOP in the way that fits in the full picture of the supply chain strategy. - Manage conflicts among different functions to reach an aligned way-forward, including the external functions for the cross-functional processes. - Manage the required approvals of departments’ Heads, Directors and VPs/Chiefs for each created process, using the proper communication channels. - Ensure that all documented SOPs are reviewed within their review dates, keep them meeting the recent business practices and being re-authorized on time. - Monitor the team progress on creating planned SOPs and updating authorized ones while extending the support to meet the targeted KPIs of the function. - Ensure the team compliance to archive all authorized processes and related original documents on the supply chain shared folder. - Collaborate with GRC and IT to ensure visibility of SC authorized SOPs to all the company functions and resolve system-related issues when shown up. - Review end-to-end supply chain activities to detect possible disconnects and cooperate with the related teams to figure out and execute proper resolutions. - Lead supply chain improvement initiatives and manage the stakeholders’ alignment to achieve the planned targets. - Facilitate the agreement on assigned projects’ scope to deliver desired goals and convert it into project plans, including but not limited to time, deliverables, resources, risks, communication, performance and quality.  - Lead the implementation of assigned supply chain projects by taking part in the full project cycle from initiation to closure to ensure that projects are being executed efficiently and meeting business objectives and targeted KPIs. - Ensure proper reporting of the project progress and financials in addition to documentation of the project closure as well as needed approvals. - Collaborate with SC analytics function to ensure synergy between authorized SOPs and built dashboards, reports and KPIs.